مراقبت و سلامتی

تهیه کره بدن خانگی

تهیه کره بدن خانگی

کره بدن چیست؟

همان طور که از نامش پیداست، کره‌ای برای استفاده روی بدن است. بدن ما برای تامین رطوبت مورد نیازش به مرطوب کننده نیاز دارد. یکی از بهترین انواع مرطوب کننده‌ها، کره بدن است. اما دلیل برتری آن چیست؟

استفاده از کره بدن که آبرسانی کاملا طبیعیست یک راه عالی برای دستیابی و حفظ پوستی زیبا و شاداب است. از آنجایی که کره بدن از غلیظ‌ترین مرطوب‌کننده‌های بدن است، برای کسانی که از خشکی پوست رنج می‌برند و در بعضی نقاط بدن مانند زانو یا آرنج خشکی شدید دارند گزینه فوق‌العاده‌ای است. این کره رطوبت بالایی را ارائه می‌دهد، رطوبتی که در پوست باقی می‌ماند.

"<yoastmark

مزایای استفاده از کره بدن

در اولین مورد اشاره خاصی به اصلاح خواهیم کرد. امروزه جایگزین‌های زیادی برای فوم و ژل اصلاح وجود دارد. بعضی افراد از صابون، شامپو نرم کننده و … استفاده می‌کنند.

اما رقیب جدید فوم و ژل‌های اصلاح، کره بدن است.

این کره با ایجاد سد محافظی روی پوست شما اصلاحی راحت، روان و با کمترین آسیب را برای شما رقم می‌زند و خودتراش می‌تواند عملکردی عالی داشته باشد.

همچنین زمانی که شما از آن استفاده می‌کنید، هم زمان با اصلاح به پوستتان رطوبت رسانی نیز می‌کنید پس احتمال احساس خشکی و قرمز شدن پوستتان بسیار بسیار کم است.

به طور کلی این کره به علت غلیظ بودنش رطوبت را در پوست شما نگه می‌دارد. به این معنی که شما تا ساعت‌ها پس از استفاده از آن احساس شادابی و رطوبت خواهید داشت.

خصوصا در نواحی مثل زانو و آرنج که پوستشان از سایر نقاط بدن زخیم‌تر و خشک‌تر است.

از دیگر کاربردهای آن می‌توان به مرطوب کننده‌ی مناسب برای پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده است، کرم دست روزانه و حتی پاک کننده آرایش اشاره کرد!

"مزایای

روش درست کردن آن در خانه

ممکن است فکر کنید دستورالعمل تهیه این کره خانگی پیچیده باشد، در حالی که به شدت ساده است.

مواد مورد نیاز:

۱/۴ لیوان روغن نارگیل

۱/۴ لیوان کره شی

۱/۴ لیوان روغن بادام شیرین

۱۵ الی ۲۰ قطره اسانس (به انتخاب خود)

"تهیه

روش تهیه:

ابتدا تمامی مواد به جز اسانس را با هم ترکیب نموده و با درجه حرارت ملایم گرم کنید. وقتی مواد کامل ذوب و ترکیب شدند آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خودش را بگیرد. حال که مواد کامل خودش را گرفت و به شکل مات و کدری درامد، اسانس را اضافه نموده و شروع به هم زدن می‌کنید تا مواد به شکل پف کرده درآید. صبر می‌کنیم تا به طور کامل خنک شود، سپس آن را داخل ظرفی مناسب و در دار قرار می‌دهیم. 

کره‌ی بدن

کره‌ی بدن

بدون شک از استفاده کردن از این کره بدن خانگی پشیمان نخواهید شد!

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “تهیه کره بدن خانگی

  1. احسان گفت:

    عالی بود، برای اصلاح کل بدن بجای کف ریش و فوم هم میشه استفاده کرد؟

    1. بله، کره بدن خاصیت مرطوب کنندگی دارد. این به اصلاحی راحت و بی‌نقص کمک می‌کند همچنین از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

  2. حمید رضا گفت:

    بسیار جالب و جدید بود .

  3. سینا گفت:

    بسیار مقاله جالبی بود 👌🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *