مراقبت و سلامتی

چگونه اصلاح کنیم

چگونگی اصلاح

چگونه اصلاح کنیم؟

سوالاتی مانند “چگونه اصلاح کنیم؟” یا “آسان‌ترین و بهترین روش اصلاح کردن چیست؟” از سوالاتی که هر شخص در زندگی روزمره خود با آن مواجه می‌شود.

آیا شما مناسب اصلاح را می دانید؟ با ما در این مقاله از سایت اصلاح همراه شوید تا به پاسخ این سوال بپردازیم.

مراحل اصلاح آسان

یکی از مهمترین بخش‌ها در اصلاح، انتخاب یک خودتراش مناسب است.

 ابتدا باید با توجه به نیاز خود، نوع پوست و محل اصلاح، خودتراش مناسب خود را انتخاب کنید. قبل از اصلاح، پوست و موی خود را به خوبی شستشو دهید و مرطوب کنید تا نرم و تمیز شود.

 بهترین زمان برای اصلاح بلافاصله بعد از استحمام است. زیرا پوست گرم است، رطوبت دارد و فاقد چربی اضافی و سلول‌های مرده است که منجر به مسدود شدن تیغ شود.

چگونگی اصلاح راحت

چگونه اصلاح کنیم؟

لایه‌برداری کردن پوست

 لایه برداری کردن (Exfoliating) به کمک لیف یا اسکراب‌های بدن، قبل از اصلاح، پوست مرده و باکتری‌های روی سطح بدن را از بین می‌برد. این کار، باعث راحت‌ تر و با دوام تر شدن اصلاح شما می‌شود.

این روش از رشد موهای زیر پوستی نیز جلوگیری می‌کند و نتیجه‌ی اصلاح، پوستی صاف و نرم خواهد بود.

بهترین روش اصلاح با ژل یا فوم اصلاح

مرحله بعدی استفاده از صابون، ژل یا فوم اصلاح است. برخلاف تصورات، استفاده بسیار زیاد آن کمکی به اصلاح بهتر نمی‌کند. تنها یک لایه از آن کافی است و به عملکرد بهتر خودتراش کمک می‌کند. دقت کنید که ژل را خلاف جهت رشد مو روی پوست قرار دهید. این روش به ایستادن و در دسترس قرار دادن مو کمک می‌کند.

هنگام اصلاح، کشیدن و نگه داشتن پوست به داشتن اصلاح عمیق‌تر و بی خطر‌تر کمک می‌کند.

برای مثال برای اصلاح زیر بغل و یا صورت، کشیدن پوست، دسترسی خودتراش به پوست را آسان‌تر می‌کند. همینطور مانع ایجاد زخم و بریدگی می‌شود.

اصلاح با کف، ژل یا فوم اصلاح

اصلاح راحت‌تر با ژل یا فوم اصلاح

چگونه از خودتراش استفاده کنیم؟

روش استفاده از خودتراش هم یکی از اصل‌های مهم است. آرام، با دقت و کوتاه بودن هر تماس آن با پوست به خصوص در نقاط حساس مثل مچ پا، آرنج و … باعث کاهش آسیب‌های پوستی می‌شود.

همچنین دقت کنید بعد از هر اصلاح تیغ را به خوبی با آب شست و شو دهید.

استفاده از خودتراش

استفاده از خودتراش برای اصلاح

چگونه اصلاح کنیم؟ اصلاح در جهت رشد مو 

سوالاتی که پیش می‌آید این است که آیا باید در جهت رشد مو اصلاح کنیم یا خلاف جهت آن؟ پاسخ به سوال شما بستگی به محل اصلاح و خواسته شما از اصلاح دارد. اگر شما اصلاح عمیق‌تری می‌خواهید به شما اصلاح بر خلاف جهت رشد مو پیشنهاد می‌شود. اما اگر شما پوستی حساس دارید و موهای زیر‌پوستی شما را آزار می‌دهند، پس بهتر است در جهت رشد مو اصلاح کنید. 

به طور کلی روش مناسب روش اصلاح در جهت رشد مو و سپس خلاف جهت آن است.

اصلاح در جهت رشد مو

چگونه اصلاح کنیم، اهمیت جهت اصلاح

مراقبت‌های بعد از اصلاح

اکنون که اصلاح کامل شد، وارد مرحله مراقبت‌های بعد از اصلاح می‌شویم. این بخش نقشی کلیدی در سلامتی پوست شما ایفا می‌کند. بلافاصله بعد از اصلاح باید با کرم مرطوب کننده، افترشیو یا روغنی که با پوستتان سازگاری دارد استفاده کنید. محل اصلاح را مرطوب کنید تا از هرگونه خشکی، زخم و سوزش جلوگیری کنید.

مراقبت بعد از اصلاح

اهمیت مراقبت بعد از اصلاح

 نگهداری از خودتراش

در نهایت یکی از کلیدی ترین موارد، نگهداری از خودتراش است. 

تیغ اصلاح خود را در یک محل خشک نگهداری کنید و درپوش محافظ روی آن قرار دهید. با این کار از رشد باکتری برروی آن جلوگیری می‌شود و طول عمر آن را بالا ببرید.

نوشته های مشابه

7 دیدگاه در “چگونه اصلاح کنیم

  1. پارسا گفت:

    خیلی جدیدا راجب این نوع لایه برداری صورت خوندم👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *