مراقبت و سلامتی

تهیه کرم مرطوب کننده با کره شِی در خانه

تهیه کرم مرطوب کننده با کره شی در خانه

کره شِی چیست؟

کره شِی یا شِی باتر (Shea butter)، روغنی است که از مغز درخت شی استخراج می‌شود. شکل استخراج شده آن به رنگ سفید یا عاجی و در دمای پایین‌ به حالت جامد مشاهده می‌شود. از این روغن برای تهیه کرم مرطوب کننده خانگی می توان استفاده کرد.

این کره‌ی بومی آفریقای غربی به دلیل غلظت بالای اسیدهای چرب و ویتامین ها قرن‌هاست که در محصولات زیبایی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از خواص محبوب آن آسان پخش شدن این روغن یا به عبارتی کره است. این خاصیت باعث می‌شود به راحتی روی پوست قرار بگیرد و سریع جذب آن شود و رطوبت لازم را به ارمغان بیاورد.

تهیه کره یا روغن از درخت شی

کره یا روغن از درخت شی

خواص کره شی چیست؟

کره شی باتر دارای قابلیت‌‌های مرطوب کنندگی و ترمیم بالایی است که برای بهبود و احیا بی‌نظیر است. این ماده سرشار از ویتامین A است و به درمان ترک‌‌های پوستی، بیماری‌های پوستی مانند جای لک و چین و چروک‌، درماتیت، آفتاب سوختگی و موارد مشابه بسیار کمک می‌کند.

کره شی باتر به تولید کلاژن سرعت می‌بخشد. این ماده به طور طبیعی حاوی ویتامین های A و E است و برای پوست شما یک معجزه‌گر است.

همچنین اگر شما پس از یک اصلاح بی‌نقص از این مرطوب کننده استفاده کنید پوستتان بی‌نهایت لطیف و مرطوب می‌شود. در نتیجه کره شی می‌تواند نقش مهمی در اصلاح و شادابی پوست شما داشته باشد.

حال که با ماهیت و خواص این روغن یا به اصطلاح کره آشنا شدیم، می‌خواهیم بدانیم چگونه می‌توانیم خودمان در منزل با کره شی کرم مرطوب کننده‌ی بدن تهیه کنیم؟

خواص روغن شی

خواص روغن شی باتر

طرز تهیه کرم مرطوب کننده کره شی در خانه:

مواد لازم:

۱۰ پیمانه آب آلوئه ورا

۵ پیمانه کره شی ​​تصفیه شده ارگانیک

۱ پیمانه کره ارگانیک کاکائو

۴ پیمانه روغن ارگانیک دانه کاملیا

۱ قاشق موم زنبور عسل ارگانیک

روغن‌های اختیاری که پایین‌تر به آن‌ها اشاره شده (این ترکیب روغن برای پیر نشدن پوست و مقابله با چین و چروک بسیار مناسب است و بوی بی‌نظیری دارد!)

۵ قطره روغن اسطوخودوس

۳ قطره روغن گل شمعدانی

۳ قطره روغن کندر

۳ قطره روغن پالماروزا

و در نهایت

ظروف شیشه‌ای برای مخلوط کردن و نگهداری لوسیون بدست آمده

تهیه کرم مرطوب کننده خانگی

کرم مرطوب کننده خانگی

دستورالعمل:

تمام روغن‌ها، کره شی و موم را در یک کاسه آلومینیومی روی قابلمه‌ای پر از آب در حال جوش قرار دهید و هم بزنید تا با حرارت کم ذوب شوند.

کاسه خود را از روی حرارت برداشته و آب آلوئه ورا را اضافه کنید (مطمئن شوید مواد در دمای اتاق هستند نه خیلی سرد) سپس شروع به ترکیب کردن آن کنید تا به حالت خامه‌ای در بیاید.

در صورت تمایل اسانس مدنظرتان را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و آن را تا ۲ ماه استفاده کنید.

روغن شِی

روغن شِی

دقت کنید:

قبل از هرگونه استفاده از این روغن، آن را روی بخش کوچکی از بدن امتحان کنید. ممکن است بعضی پوست‌ها به آن حساسیت نشان دهند.

همچنین اگر پوست چرب و حساسی دارید پیشنهاد می‌شود که این لوسیون را برای صورت خود استفاده نکنید.

نکته‌ی قابل توجه که می‌توان به آن اشاره کرد این است که شما با تهیه این کرم مرطوب کننده در خانه، محصولی ارگانیک و سالم را برای بدن خود آماده می‌کنید. این کرم برخلاف محصولات موجود در بازار هیچ ماده شیمیایی و نگه‌دارنده‌ای ندارد.

در آخر می‌توان گفت شما با درست کردن و استفاده کردن از این کرم دست‌ساز به محیط زیست بسیار کمک می‌کنید و میزان زباله‌های غیر بازیافتی را کاهش می‌دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *