مراقبت و سلامتی

تیغه‌های خودتراش، تفاوت جنس و پوشش تیغه‌ها در خودتراش‌

تیغه‌های خودتراش، تفاوت جنس و پوشش تیغه خودتراش‌ها

تیغه‌های خودتراش

آیا می‌دانستید تیغه‌های خودتراش شما می‌توانند جنس‌ها و پوشش‌های مختلفی داشته باشد؟

هرکدام از این پوشش تیغه‌ها خواص متفاوتی دارند.

تیغه های ریش تراشی از مواد متفاوتی مانند فولاد کربنی و… ساخته می‌شوند، اما اکثرا از فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود. این ماده‌ی منتخب است زیرا کار با آن آسان و در برابر زنگ زدگی مقاوم است. در نتیجه به دوام بیشتر تیغه کمک می کند. معمولاً پوشش تیغه‌ها بیشترین تفاوت را دارند. برخی از تیغه ها اصلاً پوشش ندارند اما بسیاری از آنها میتوانند از جنس پلاتین، PTFE (مانند تفلون)، کروم، سرامیک یا تنگستن و… باشند.

از مزایای این پوشش می‌توان به جلوگیری از زنگ زدن تیغه، روان‌تر کردن تیغه، عدم چسبندگی و تجمع آلودگی و مو و در نهایت آسان شدن پاک سازی تیغه ها اشاره کرد.

گاهی اوقات هم از یک روکش برای سخت شدن تیغه استفاده می‌شود، به این ترتیب مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا تیغه‌ها کهنه و کند شوند.

تیغه‌ خودتراش

تیغ و انواع پوشش تیغه

انواع پوشش تیغه‌های خودتراش:

از بین پوشش‌ها، پلاتینی یکی از رایج ترین‌هاست. این نوع پوشش به تیز نگه‌ داشتن و جلوگیری از آسیب دیدن تیغه‌ها کمک می‌کند.

پوشش PTFE اصطکاک بین تیغه و پوست شما را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند سوزش به حداقل برسد. این باعث می‌شود که گزینه‌ای مناسب برای پوست‌های حساس باشد.

روکش سرامیکی

روکش سرامیکی باعث کاهش چشمگیر خوردگی تیغه می‌شود که در غیر این صورت تیغه کدر شده و خطر ایجاد خراش و بریدگی افزایش پیدا می‌کند. پوشش کروم نقش مشابهی با سرامیکی دارد و به دوام بیشتر تیغه‌ها کمک می‌کند.

انواع پوشش تیغه‌ها و خواص آن

انواع پوشش تیغه‌ها و خواص آن

حال که با اکثر پوشش تیغه‌های خودتراش آشنا شدیم، باید از کدام استفاده کنیم؟

پاسخ این سوال وابسته به نوع پوست، نوع مو، تجربه شما و توقع شما از خودتراشتان در زمان اصلاح است.

تازه کارها:

اگر تازه شروع به اصلاح کردن کرده‌اید، بهتر است سراغ تیغ اصلاحی بروید که تیزی کمتر و دسته‌ی راحت‌ تر و امن‌تری دارد. اصلاح با تیغ‌های ایمنی خطر بریدگی و آسیب دیدگی را کاهش می‌دهد. به طور مثال تیغه با روکش PTFE می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

پوست‌های حساس:

پوست حساسی دارید و پس از اصلاح دچار سوزش و قرمزی پوست می‌شوید؟ پیشنهاد می‌شود از تیغ‌هایی با تیزی ملایم استفاده کنید، زیرا این نوع تیغه‌ها تماس کمتری با پوست ایجاد می‌کنند و احتمال سوزش کمتر می‌شود.

موهای زخیم:

اگر موهای زخیمی دارید بدون شک تیغ‌های تیز و به اصطلاح “Aggressive” بهترین گزینه برای شما می‌باشند. این نوع تیغ‌ها کمک می‌کند اصلاح عمیق‌تری داشته باشید.

دوام بیشتر خودتراش:

آیا به دنبال تیغ اصلاحی با دوام بالا هستید؟ بهترین انتخاب تیغه‌هایی با پوشش سرامیکی است. پوشش سرامیکی طول عمر و حفظ کیفیت تیغه را تا ۸-۹ برابر افزایش می‌دهد.

تیغ اصلاح روکش سرامیکی

تیغ اصلاح

با توجه به توضیحات داده شده، زین پس برای خرید تیغ اصلاح خود به نوع تیغه و پوشش آن توجه بیشتری کنید تا اصلاح بهتری را تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *