مراقبت و سلامتی

‎⁨تیغ ابرو و نحوه استفاده از آن ⁩

تیغ ابرو

‎⁨تیغ ابرو و نحوه استفاده از آن ⁩

تیغ ابرو و اصلاح صورت

تا مدت‌‌ها خانم‌ها فکر می‌کردند برای اصلاح ابرو و یا صورتشان حتما باید از روش‌های سنتی مانند بند انداختن یا وکس کردن استفاده کنند.

این روش‌ها کارآمد بود اما باعث حساس شدن پوست، جوش زدن،… می‌شد.

امروزه می‌دانیم روش بهتر و ساده‌تری وجود دارد، آن هم استفاده از تیغ ابرو است.

تیغ ابرو نوعی تیغ تخت می‌باشد که هم تیز است و هم امن! به گونه‌ای که می‌توانید برای تمامی نقاط حساس بدن از آن استفاده کنید. اما بیشترین استفاده از آن برای اصلاح ابرو، بالای لب و یا کل صورت است.

کرک‌های روی صورت ما باعث می‌شوند آرایش، کرم‌های مرطوب کننده و دیگر محصولات مراقبت پوستی به درستی روی صورت ما ننشیند. به طور مثال هنگامی که آرایش می‌کنید می‌بینید که آرایش به حالت یک دست و تمیز اعمال نشده است.

اگر شما کرک‌های صورت(peach fuzz) خود را اصلاح کنید نه تنها باعث رشد بیشتر و کلفت‌تر موهای خود نمی‌شوید بلکه با لایه برداری از پوست خود، به آن کمک می‌کنید.

اصلاح ابرو

اصلاح ابرو

روش استفاده از تیغ ابرو

قبل از شروع، مطمئن شوید که پوستتان تمیز و خشک است، حتی بدون مرطوب کننده یا ضد آفتاب. بر خلاف اصلاح سنتی، برای اصلاح ناحیه ابرو به هیچ نوع کرم یا روغن نیاز ندارید. فقط و فقط تیغ ابرو!

سپس با تیغ ابروی خود در زاویه 45 درجه، حرکات کوتاه، رو به پایین و در جهت رشد مو برای اصلاح انجام دهید. نکته کلیدی این است که از حرکات طولانی مدت روی پوست جلوگیری کنید. درعوض، حرکات کوتاه و کوچک انجام دهید و از فشار کم یا متوسط ​​استفاده کنید. بهتراست پوست را در محل اصلاح به آرامی بکشید، تا احتمال آسیب را کم و اصلاح را آسان‌تر کنید.

حال همان روش را ادامه داده تا تمامی نقاط مد نظر را اصلاح کنید. حتما بعد از هر حرکت، تیغ را تمیز کنید. دقت کنید به هیچ عنوان تیغ ابرو را عمود بر صورت خود نگیرید. همچنین از اصلاح کرک‌های صورت بر خلاف جهت رشد آن خودداری کنید.

پس از اتمام اصلاح صورتتان، پوست‌های مرده و کرک‌ها را پاک کرده و از نوعی تونر مناسب برای پوست خود استفاده کنید. حتما در آخرین مرحله پوستتان را مرطوب کنید و تا چند ساعت از آرایش کردن خودداری کنید. اجازه دهید پوستتان استراحت کند.

اصلاح صورت

اصلاح صورت

از مزایای استفاده از تیغ ابرو می‌توان به در دسترس بودن و استفاده آسان آز آن اشاره کرد.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “‎⁨تیغ ابرو و نحوه استفاده از آن ⁩

  1. حمید رضا گفت:

    بسیار مفید و علمی

  2. سینا گفت:

    مقاله بسیار عالی و آموزنده 👌🏻

  3. ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *